Fjernelse af visdomstænder​ tilbydes med mange års erfaring

Har du problemer med visdomstænder? Hos Tandlægerne Ryesgade kan vi fjerne dine visdomstænder, hvis de volder dig problemer. Vi ligger i hjertet af Aarhus Centrum med en placering lige ved Strøget på Ryesgade. Herfra kan vi foretage fjernelse af visdomstænder, så du kan slippe for tandpine.

Vi er et team af tre tandlæger og to tandplejere, som har flere års erfaring inden for tandlægefaget. Vi har foretaget fjernelse af visdomstænder på mange patienter. Vi kan derfor også hjælpe dig med at komme af med dine visdomstænder, hvis de volder dig problemer.

Hvad er visdomstænder?

Visdomstænderne er de sidste tænder, vi får. De kommer langt senere i livet end vores andre tænder. Visdomstænderne vil oftest først begynde at bryde frem i 17 til 20-årsalderen. Det er slet ikke alle, der får deres visdomstænder. Nogle vil opleve at få et par stykker, mens andre måske slet ikke får dem. Og det er helt naturligt. Udviklingen viser, at færre og færre har visdomstænderne anlagt.

Da vores kæber er blevet mindre med tiden, er der ikke altid plads til visdomstænderne, når de bryder frem senere i livet. For nogle kan det være yderst smertefuldt og forårsage ømhed i tandkødet omkring den frembrydende tand. Derudover kan det også indebære slem tandpine og hovedpine, som kan være til stor gene.

Har du smerter?

Oplever du smerter eller gener i forbindelse med dine visdomstænders frembrud, anbefaler vi hos Tandlægerne Ryesgade, at du lægger et besøg forbi klinikken. Når du kommer til os, kan vi undersøge dine visdomstænder og afhjælpe smerterne i forbindelse med frembruddet. Vi vil også vurdere, om det er nødvendigt, at du får fjernet tanden, som er ved at bryde frem.

I dag er det langt fra alle mennesker med visdomstænder i frembrud, der skal have dem fjernet. Selvom der kan være smerter forbundet med deres ankomst, betyder det ikke, at der nødvendigvis er noget galt. I nogle tilfælde kan smerten aftage, efterhånden som visdomstanden er kommet helt frem. Der vil dog også være nogen, hvor smerten fortsætter med at være til stede.

Hvornår skal visdomstænder fjernes?

Det anbefales at få fjernet sine visdomstænder, hvis de bliver ved med at volde store smerter. Har du mange smerter, kan vi fjerne visdomstanden for dig. Derudover kan vi hos Tandlægerne Ryesgade også foretage undersøgelser, hvor vi kan vurdere, om en pågældende visdomstand vil skade andre tænder i forbindelse med sin fremkomst. Er det tilfældet, vil det her også være en god idé at få fjernet visdomstanden, selvom du ikke oplever de store smerter i forbindelse med fremkomsten af visdomstanden.

Skal din visdomstand fjernes?

​Skal du have fjernet/opereret en visdomstand ud, tages der først et røntgenbillede af tanden. Det gøres for at kunne planlægge operationen så skånsom som muligt. Røntgenbilledet bruges også til at vurdere eventuelle nervestrukturer, som kan ligge meget tæt på visdomstandens rod. Du vil altid blive informeret om vores fund og risikovurdering samt forventede forløb. Ud fra dette planlægges, hvordan visdomstanden skal fjernes. Inden du får fjernet visdomstanden, lægges en effektiv lokalbedøvelse, således der ikke er smerter forbundet med indgrebet. Du kan derfor trygt overlade dine visdomstænder i vores hænder

Hvad koster det at få fjernet visdomstænder?

Når du skal have foretaget fjernelse af visdomstænder, kan prisen variere fra patient til patient. Tænder er meget forskellige fra person til person. Fjernelse af en visdomstand hos en person kan gå glidende let hos en, mens det kan være mere omfattende hos en anden person. Vores priser afhænger derfor meget af omfanget af at skulle fjerne din visdomstand.

Prisen kan også afhænge af, om du skal have fjernet en eller flere visdomstænder i forbindelse med indgrebet. Vi kan dog altid give dig en pris på, hvor meget du kommer til at betale for at få foretaget fjernelse af visdomstænder. Har du behov for en afbetalingsaftale, er det også noget, vi kan tilbyde dig

Bestil tid til fjernelse af visdomstænder

Hvis du skal have foretaget en fjernelse af en eller flere visdomstænder, er vi den rette løsning. Vi kan hjælpe dig af med smerter og gener, der kan være i forbindelse med visdomstænder, der bryder frem.

Har du spørgsmål til indgrebet, eller ønsker du at bestille en tid til at få fjernet en visdomstand, kan du kontakte os på telefon 86 12 40 12, på e-mail mail@tandlaegerneryesgade.dk eller via kontaktformularen her på siden.

Vil du vide mere om dine visdomstænder, kan du læse mere på ​Tandlægeforeningens hjemmeside​